.

Yo Broooooo!

Kategori: Allmänt

Cha cha nu sitter jag här igen! Har varit så bra väder de senaste dagarna så jag har inte riktigt haft lust att blögga! Igår hoppade jag lite på heztis! Hon va duktig och vi hoppade en tvåkombination och sen gjorde jag "fem och en halvan". Man har först en travbom innan ett litet sockerbitshinder och sen ett galoppsprång (i det här fallet 5,5 m) till en oxer. Väldogt kul och bra gymnastisk övning! Känner att det var väldigt hästnördigt.. Hoppade lite tunnor också, först va hon jättetittig och hoppade cp så jag trilla av men sen blev det bättre. Man märker att hon haft en break från hoppandet under sommaren för hon va så sjukt taggad när vi hoppade, typ studsade på stället och bara flög iväg i fattningarna som en kanonkula!
Mamma fotade också så det kanske kommer lite bilder när jag kommer hem, har ingen sladd till kameran med mig, smartass som jag är!
Idag har jag solat, spelat golf och ridit ut och galopperat! Hezt var jättefin och lösgjord! Hon gick i form hela vägen utan protester. Hon brukar protestera annars, bete sig väldigt märrigt ;)
NU ska jag lägga mig och kolla på HIMYM och smälta alla pannkakor jag åt till middag, ja jag åt 14 st!
Dagens lärdom: Kor som är oskulder kallas för kvigor!

Kommentarer

  • Ebba Eriksson säger:

    sv; Exakt, jag gillar verkligen inte när jag ser någon ryttare kommer till en tävling och hästen vet knappt vart den har benen och har då inga senskydd. Usch ja :) Men tack för kommentaren och fortsätt att kommentera! :D kram Ebba!

    2011-08-03 | 22:04:14
    Bloggadress: http://stylegeeks.blogg.se/

Kommentera inlägget här: