.

Tävling (hästnördsvarning)

Kategori: Allmänt

Dagens tävling resultatmässigt va inte så bra. Fick först ett stopp på första och sedan två på andra. Hoppade dock det hindret innan jag gick ut. Men när vi var iväg senast var jag påväg att lasta in hästen igen och åka hem. Hon var väldigt spänd och jobbig att hantera. Hon lyssnade inte alls när jag red fram och allt kändes piss. Denhär gången var hon MYCKET lugnare på framridningen. Framhoppningen gick superbra. Hon hoppde som en gud. kanske slappnade jag av lite för mycket då eftersom att hon var så fin på framhoppningen. Men överlag var hon en mycklet lugnare och trevligare häst att ha med sig. Så jag är nöjd med dagen. Om två veckor är det i hufvesta och då ska vi hoppa två klasser. Idag blev det bara en eftersom att jag inte ville starta 1m utan bara 95. Då ska jag hoppa 90 clearround och 95 A:0/A:0. Vi måste båda två få mer tävlingsvana, men det kommer! Det är meningen att vi ska ha kul ;)
Nu ska jag sätta mig och plugga lite. Kulkul!

diaghlyphard_1
Tamashas pappa, fett cool pappa, han va champion i sverige i 13 säsonger. 1992-2003. Han vann 11 scandinaviska championat och 5 tvåårschampionat. ELIT-premierad avelshingst och den mest framgångsrika i Sveriges galopphistoria.
NU ska jag plugga!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: