.

Det är andledningen till att jag älskar hoppning!

Kategori: Allmänt

Varning för hästinlägg!
Igår var det träning för Niklas Haaking igen! Jag tycker faktiskt att han blir bättre för varje gång. Idag tränade vi mycket på att kunna rida rakt fram utan att hästarna skjuter in eller ut någon kroppsdel. Tamasha har en svagare högersida vilket gör att när man ska svänga vänster och hoppa så trycker hon ut högerbogen, får man henne hyfsat rak till hindret och när hon hoppar lite större hinder (typ 1m) så skjuter hon ut rumpan och in bogen i landningen för att hon inte orkar trampa under sig med höger bak. I helgen ska jag sätta upp övningen när man har ett rättuppstående på medellinjen och sen en bom på varje sida och sen bara rida rakt över.
Något jag gör fel är att jag gärna trycker ifrån henne för att jag inte litar på henne. Jag ska ju inte vara helt oaktiv i skäneln men min häst är väldigt känslig för skänkeln just när man hoppar. Jag gör så för att hon tidigare gjort många fulstopp och man är alltså helt säker på att hon ska hoppa och sen tvärnitar hon, mindre roligt. Jag måste alltså lära mig att lita på henne bättre!
Nu är det bestämt att jag och Olivia åker till Kattis Onsdag förmiddag-Fredag kvällhöstlovet och tränar för henne. Jag skulle då vilja att hon rider Tamasha så att jag dels får se henne från marken och att hon kan hjälpa mig ännu bättre! Har verkligen saknat att träna för henne så nu jävlar!
Känns som att vi hittat tillbaka lite till glädjen men hoppningen så efter Kattis-helgen så blir det förhoppningsvis lite tävlingar!
uiytf
Världens finaste <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: