.

Transport

Kategori: Allmänt

Såg ett inlägg på Olivias och Malins blogg om transport och vad dom klär på sina hästar när det åker transport och tänkte skriva om vad jag har för rutin.
Min häst åker alltid med transportskydd förutom om det är jättevarmt då jag lindar alla fyra ben med fleecelindor och paddar och har boots på alla fötter. Anledningen till att hon inte åker med transportskydd när det är jättevarm är att hon då blir väldigt varm om benen och börjar trampa för att få av sig skydden. Det har aldrig hänt men jag har hört att det kan hända och vill då inte riskera något. Sen åker vi ju till gotland på sommaren och då blir det VARMT oftast så då lindar
Sen tycker jag att det är viktigt att hästen står bekvämt. Tamasha åker alltid med mittenväggen ställd lite vinklad så hon kan bredda bakbenen och stå bekvämt. Det är viktigt för mig att min häst ska vara bekväm med att åka transport.
drh
Allt för lilla babyborn

Kommentarer

  • ida säger:

    är det ett JvanD schabrak jag skådar????!!!!!!!!! :D

    2011-11-29 | 23:03:58
    Bloggadress: http://www.teamnyman.se

Kommentera inlägget här: