.

Hoppträning

Kategori: Allmänt

Igår var det hoppträning på schemat. Det gick både bra och dåligt. I början var känslan katastrof men tydligen så såg det inte så katastrofalt ut som det kändes som är en lite tröst iallafall.
Uppvärmningen var att hoppa som ni ser på bilden 1-2 som en åtta och vända på hörnlinjerna. Det kändes bra i trav men i galopp kändes det inte alls bra i början, hon trängde bara med högerbogen i vilket varv jag än red i. Så det ska vi träna på.
Efter det så hoppade vi en bana som är på bilden två gånger. Det kändes helt okej men det kändes fortfarande ryckigt och slängigt.
Därefter det så hoppade vi en annan bana som var 1-5 som gamla banan men efter 5 var det 3a & b på båge till, 6 till 4 på båg och sist lång galoppsträcka till 1.
Denna bana gick mycket bättre och jag fick ett helt annat flyt. Sista gången på den banan var underbar och då höjde han sista hindret till ca 1m och jag kunde bara vara mjuk och avslappnad i armarna och hon sög tag i hindret och hoppade som en dröm.
Jag får inte spänna mina armar, han menade inte att jag tog i henne utan det att hon är så känslig så hon spänner sig så fort jag spänner armarna det minsta lilla. Jag har lätt för att vilja rida med armarna så det är ngot jag ska tänka på för jag märte hur hon tyckte att det var behalgligt att hoppa när jag bara slappnade av och hon kunde göra detsamma.
kjb
uiytf
Älskade häst <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: