.

Hooppträning torsdag 18nde okober

Kategori: Allmänt

Hoppträningen igår gick somsagt hoppträningen helt underbart bra. Hästen var samarbetsvillig och gick inte emot skänklarna som hon har en tendens att göra när det blir jobbigt. Vi fick hoppa två hinder som stog precis ur två av hörnen.
Mina paintkunskaper är häpnansväckande

Som bilden visar hoppade vi. Vi fick öva på att galoppera på frammåt på kortsidorna för att kunna bara sitta och hålla om när vi vänt upp mot hindet. De röda strecken är bommar som låg på maken som hjälp att rida en bra väg. Vi hoppade som en åtta. Det var så skönt att känna att man bara kunde sitta och hålla om mot hindret och inte behöva "jaga" fram till hindret. I slutet låg räcket på 1.20 m (!) och oxern på 1 m och var ca 1 m djup. Fick riktigt fina språng utan att hon "överhoppar" som om hon skulle hoppa till månen. Sjukt skönt att få lite flyt och märkte verkligen hur viktigt det var att jag drev precis tillräckligt långt igenom svängen. Om jag slutade för tidigt stannade hon för att hon tappade galoppen, om jag slutade för sent stannade hon för att jag jagade. Sjukt rolig och bra träning för oss, övningen var perfekt för oss.
Just nu är min häst värd sin vikt i diamant.
Jag vet att jag sitter som ett tard på bilden men hästen är iallafall fin

Kommentarer


Kommentera inlägget här: