.

Förvirrad och tungt hjärta

Kategori: Allmänt

Hejsan hoppsan hörrni!
Va ett tag sen men känner att jag behöver skriva av mig lite. 18 års-dagen närmar sig med stormsteg och jag vill inte samtidigt som jag vill. Allt är så förvirrande men 18-årsdagen är kanske inte det mest ångestgivande just nu. Det som ger mest ångest är tanken på vad som kommer hända nästa höst... Vad ska jag göra? Vad VILL jag göra? Fasrmförallt, vad ska jag göra med min kära häst stom står i stallet? En helt underbar tanke skulle vara att kunna ha kvar henne, att mamma skulle orka ta henne själv (med hjälp av medryttare) men att det skulle kunna fortsätta. Men det är nog lite önksetänkande. Har pratat en del med mamma om dethär och hon skulle inte orka, men hon vill inte heller sälja. Tamasha är ju våran bebis. Har ju haft henne sen hon var 3 år. Men samtidigt så är en möjlighet att hyra ut på foder, eller kanske låna ut som avelssto då hon har en väldigt fin stam.
Inget är säkert förutom att ångesten är ett faktum. Drömmen är att låna ut henne tills jag kan ha henne själv och ha henne som gammal tant.
Tårarna trycker under ögonlocken medans jag skriver dethär inlägget...
Den som lever får se vad som händer

Kommentarer


Kommentera inlägget här: