.

Dag 1 – En resa jag minns

Kategori: Allmänt

Jag kommer aldrig glömma språkresan till Spanien förra sommaren. Det var den första riktiga resan jag gjorde utan mina föräldrar och syskon. Resan va fylld av massor med sjuka minnen, underbara personer och annat. Jag var i Salamanca, en studentstad väster om Madrid i 3 veckor och lärde mig spanska. Gick i skola på dagarna och träffade massa olika människor. Hela staden var fylld med språkresare och en hel del spanjorer. Jag åkte aldeles själv och jag kan verkligen rekommondera att göra det, man lär sig mycket mer om sig själv av att göra de. Visst var det läsigt, men jag hittade sjukt bra kompisar från alla möjliga länder där. Spanjorer, amerikanare, irländare, fransoser osv. Fanns bara 2 svenskar där, men vi snackade nästan ingen svenska. Tre helt underbara veckor i ett land jag gärna skulle bo i.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: